09 de juliol, 2012

Publicitat transcendental


"Déu és mort", per Friedrich Nietzsche. Els valors del cristianisme han quedat enrere. Tot allò que fins el moment havia estat predicat era pura estafa. Publicitat enganyosa. La religió s'havia convertit en la resposta a qualsevol indici de patiment humà. El conformisme era premiat: tota mala condició era justificada com una empenta al camí del cel. Tot patiment era calmat amb la promesa d'un demà millor; una ascensió que, fins llavors, ni tan sols s'havia pogut provar. Valors que fins el moment havien reprimit l'ànsia d'auto superació i havien fomentat la mediocritat s'havien d'eliminar. Nietzsche va ser un fantàstic portaveu d'aquest moviment. Va idear un perfecte eslògan i la seva teoria va sobreviure al llarg del temps. El més curiós d'un eslògan tan transcendental és que aquest, a la vegada, intentava contraatacar-ne un altre. "Estimeu-vos els uns als altres", per Jesucrist. Un altre professional que va saber vendre la seva causa d'una manera impecable. Les dues teories no haurien existit sense aquells que les llegissin i les acceptessin amb ganes, ja que el producte no existeix si no hi ha qui el veneri. Interessant, que dos missatges contraposats arribessin a un número de persones tant elevat. Prova irrefutable que la realitat no depèn de com és, sinó de com es ven.