11 de juliol, 2008

El pop art i jo · Jo i el pop art

Des de fa temps, aquest moviment, l'anomenat PoP Art, va conquistar les meves preferències visuals a l'hora de mirar un quadre. En aquells moments, però, jo no en savia res de Pop art.Una mica després, 3r d'ESO, vaig descobrir que allò que m'agradava més, dins del món visual, tenia nom, i el mes curiós: era art (o es considerava com a tal).Suposo que ara podria copiar una definició viquipediada del que és el Pop art, però pel que vaig entendre a les meves classes d'eduació visual i plàstica, l Pop Art consisteix en descontextualitzar un element de la vida corrent, moderna i cotidiana, i posar-lo així: com una obra d'art.
I m'hi vaig posar. El primer element que vaig descontextualitzar van ser les meves sabates (les meves converse negres...). En vaig fer una fotografia amb el meu propi peu sobre una roca d'Almoster, i la vaig fer revelar en una làmina d'un metre per setanta centímetres. Actualment, encara segueix emmarcada a una de les parets de la meva habitació.
Posteriorment, he après a moure aquesta tècnica tant emprada en el pop art, aquesta mena de "collage" de superfícies planes de color per a crear imatges. Però no ens enganyem, per a crear aquest efecte no és necessari només uns filtres photoshopejats amb estil, fa falta paciència, molta paciència per a traçar el contorn de cada curva, vectoritzar-ho i posar-hi color.
És per això que aconseguir una imatge com la que hi ha a dalt, per a mi, ha estat un repte, però al final, els resultats han quedat bastant aconseguits (cal destacar que he fet el procediment amb tres imatges diferents, obtenint resultats bastant nefasts...).
Així que aquí la deixo, perquè ja que encara no està enmarcada en un póster de 60x70, i dubto que sigui AQUESTA la que així acabi, està emmarcada en un dels meus posts.


Aquesta és la fotografia del quadre. I aquí hi ha la imatge en gran.




2 comentaris:

lottery results ha dit...

If im in the situation of the owner of this blog. I dont know how to post this kind of topic. he has a nice idea.

D.T ha dit...

xaval mas d'nsenyar a fer servir aixo...


deu star sobrat.
mo he legit tot xo no se macudeix re per dirte

dws